Strategia omnichannel w biznesie

Zapewnianie klientom angażujących i satysfakcjonujących doświadczeń w kontakcie z marką to niewątpliwie jeden ze sposobów na wyróżnienie się na tle konkurencji i sukces firmy. Wg najnowszych szacunków podejście Customer Experience ma w niedalekiej przyszłości być czołowym atrybutem marek.

Specyfika współczesnego doświadczenia zakupowego wynika ze skoku technologicznego, którego wszyscy jesteśmy świadkami oraz powszechności internetu. To doświadczenie możemy nazwać wielokanałowym (omnichannel). Interakcje między klientami a markami odbywają się w różnych kanałach – począwszy od sklepów stacjonarnych, poprzez strony www, media społecznościowe, call center, a skończywszy na urządzeniach Internetu Rzeczy. Zachowanie i oczekiwania klientów bardzo szybko się zmieniają, stają się bardziej świadomi swoich potrzeb i bardziej wymagający. Zadaniem przedsiębiorstw jest dostarczenie klientom spójnego, satysfakcjonującego doświadczenia, a przez to budowanie ich lojalności, ale również zarządzanie katalogiem produktów i zwiększanie skuteczności sprzedaży.

Na rynku dostępne są rozmaite rozwiązania technologiczne, które profesjonalnie wdrożone, mogą wspomóc firmy w tym zakresie. Jednym z nich jest nowoczesna platforma omnichannel SAP Hybris Commerce, która umożliwia dotarcie do klientów różnymi kanałami komunikacji, zaprojektowana specjalnie dla firm działających w obszarze B2B i B2C. Pozwala ona wznieść doświadczenie klienta na wyższy poziom.

Omnichannel to coraz popularniejsze zagadnienie we współczesnym marketingu, którego nie sposób zignorować. Aby osiągnąć sukces firmy muszą dostosować się do współczesnych realiów i preferencji klienta, również tych dotyczących spersonalizowanego doświadczenia we wszystkich kanałach komunikacji. Platformy omnichannel typu SAP Hybris Commerce pozwalają skutecznie zintegrować przekaz i działania marketingowe na wielu kanałach, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom współczesnego klienta.

Podejście omnichannel to dla firm szansa na rozwój i skuteczne utrzymanie klientów, przynosi więc korzyści rozpisane w dłuższej perspektywie czasowej.