Synonimy w SEO copywritingu

Sztuka SEO copywritingu jest nieodzownym towarzyszem usługi pozycjonowania. Zmiany wprowadzane przez Google wymuszają na copywriterach nieustanne doskonalenie i dostosowywanie metod pracy do wymagań najnowszych algorytmów najpopularniejszej wyszukiwarki.

W ostatnich latach bardzo wiele się zmieniło w tym zakresie. Google posiada coraz większą zdolność analizy treści strony internetowej i „rozumienia” jej tematyki. Trudno więc oszukać ją, pozycjonując słowa kluczowe niezwiązane z tematyką strony. W wynikach wyszukiwań coraz większą rolę spełnia zatem aspekt semantyczny. Dzięki temu Google uzyskuje bardzo wysoką skuteczność w wyszukiwaniu tzw. synonimów.

Synonimy

Kluczem do nowoczesnego SEO copywritingu są tzw. synonimy – rozumiane dwojako:
– zgodnie z definicją słownikową – jako słowa bliskoznaczne
– oraz jako odmienione słowa kluczowe – występujące w innej formie gramatycznej (odmienione przez przypadki, w liczbie pojedynczej i mnogiej).

Metoda „siłowego” umieszczania słów kluczowych, gdzie się da, odchodzi do lamusa. Większą skuteczność pozycjonowania można uzyskać stosując wyrazy bliskoznaczne, co wydaje się również bardziej naturalne.

Google coraz skuteczniej rozpoznaje wyrażenia, które są tematycznie powiązane z wyszukiwanym wyrażeniem kluczowym, i pogrubia je w wynikach wyszukiwania. Do niedawna dotyczyło to głównie słów w innej niż podstawowa formie gramatycznej. Ostatnio jednak Google poszło jeszcze dalej – pogrubiając w tytule lub opisie słowa bliskoznaczne, pochodzące z innej grupy słowotwóczej. Klasycznym już przykładem jest pogrubione słowo „stomatolog” w wynikach wyszukiwania dla frazy „dentysta szczecin”.

Takie rozwiązanie posiada wiele innych zalet: przede wszystkim pozwala copywriterowi uatrakcyjnić swój tekst. Tak naprawdę ułatwia także jego pracę – nie musi on już gimnastykować się przy tworzeniu „nietypowych” konstrukcji zdań, które nie mają nic wspólnego z poprawną polszczyzną. Nadrzędny cel przyświecający copywriterowi to napisanie skutecznego tekstu, ale powinno to iść w parze w poprawnością językową, tak by nie sprawiał on wrażenia sztuczności.