Usługi internetowe

Fotolia_34006921_200_200Pozycjonowanie to nowoczesna forma marketingu internetowego, która staje się coraz popularniejsza. W dzisiejszym świecie dobrze dobrana i efektywnie realizowana strategia marketingowa to podstawa sprawnego funkcjonowania każdej firmy.

Pozyskiwanie klientów jest nieodłącznym elementem marketingowej strategii firm. Większość przedsiębiorców już wie, że Internet jest medium, w którym przeważająca część Polaków szuka dostawców różnych usług i produktów. W związku z tym konieczne jest stworzenie strony www, prezentującej wysoką jakość, która będzie wizytówką firmy, a także pozycjonowanie stron internetowych, którego celem jest przebicie się na wysokie pozycje w wyszukiwarce, i co za tym idzie – dotarcie do Klientów z własną ofertą.

Niezależnie od branży zasada jest zawsze taka sama. Za najbardziej wartościowe uznajemy najczęściej serwisy internetowe znajdujące się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google, przyjmując, że najlepsi w danej branży są po prostu na szczycie. Dlatego tak istotną sprawą jest właśnie pozycjonowanie stron www. Wywindowanie serwisu na wysokie pozycje to najtańszy i najbardziej skuteczny sposób reklamy.

Porównując różne formy reklamy w Internecie, pozycjonowanie wypada zdecydowanie najkorzystniej. Nie ma ono nic wspólnego z nachalną reklamą w postaci banerów wyświetlających się na wielu portalach i stronach internetowych.
Banery reklamowe, które jeszcze niedawno wyskakiwały, zasłaniając zawartość otwieranej strony, dziś są już rzadkością. Specjaliści odkryli, że ludzie automatycznie je zamykają, nie zwracając uwagi na to, co zawierają. Była to zatem reklama kompletnie nieskuteczna.

Najbardziej popularne w Internecie strony odwiedzane są przez setki lub tysiące osób dziennie. Ludzie szukają w sieci dosłownie wszystkiego: od książek, przez meble, aż po zagraniczne wczasy. Wynika stąd dosyć oczywisty fakt, że firma, której nie ma w Internecie, traci możliwość zwiększenia swoich zysków. Nie wystarczy jednak stworzenie strony internetowej. Mało kto wchodzi na witryny znajdujące się na dalszych niż trzecia strona listy wyników wyszukiwarki.

Najistotniejsza jest pozycja, którą zajmuje dana strona po wpisaniu przez Internautę określonej frazy lub słowa, które są bezpośrednio związane z działalnością firmy, np. catering, tanie książki czy reklama świetlna. Usługa, która podwyższa pozycję serwisu w wyszukiwarce to właśnie pozycjonowanie stron www.